CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 22

Tuhan sengaja MENDUGA kita...

assalamualaikum..
semua mesti penah dengar lagu ni kan..
Tuhan sengaja menduga kita..menguji dimana kesabaran manusia...
huhuhu..hidup kite ni memang sentiasa diuji..
dari satu ujian ke satu ujian..
macam kat sekolah la..lepas satu exam, ada lagi exam lain..hehe..
dalam hidup ni kita tak boleh lari dari diuji..
samelah dengan aku sekeluarga...

dulu aku sangat hepy..rumah sebelah rumah chaq a.k.a datuk aku..
sejak kecil aku rapat dengan dia..
boleh dilabel CUCU KESAYANGAN...
baru2 ni chaq aku stroke..
aku tersangatlah SEDIH!!
dulu setiap pagi nampak dia kuar rumah..
sapu sampah keliling rumah..
lepas tu dia akan pegi pasar beli ikan/ayam/daging/udang/sotong/ketam/sayur...
petang pulak aku akan makan cucur dengan dia bawh pokok rambutan..
tapi..sekarang semua dah berubah...
dia dah tak boleh jalan lagi..makan pon tak boleh..tak pandai nak telan...
aku rasa SANGAT SEDIH...

ya-Allah..aku tringin sangat nak tengok chaq macam dulu balik..
nak raya dengan chaq lagi..
dah la baru2 ni aku dah kehilangan wan..
aku tak sanggup kehilangan chaq..
bagi la peluang untuk aku ceriakan sisa-sisa hidup dengan dia lagi..
huhuhu..
kawan2 semua..pliss tolong doakan chaq aku kembali pulih...
SANGAT RINDU SENYUMAN dia!!

ini chaq dan tok aku..RINDU SENYUMAN ini!


No comments:

Post a Comment