CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 14

ღ al-kisah tentang DIRUku ღ

Nama diberi ღ FATIN BINTI ABDUL RAZAK ღ..
aku dilahirkan kat rumah 'chaq' a.k.a datuk aku..kat Yan, Kedah..
disebabkan aku TAK SABAU nak tengok dunia.. tu yang lahir kat umah..hihi..
aku merupakan anak ke-2 dari 3 beradik.. da sorang abg n adik prempuan..
jarak kami adik bradik memang jauh..aku ngn abg aku beza 5 tahun..kira ok g..
aku ngan adik aku yang kiut miut tu beza 8 tahun.. fuhhh..
dulu mmg aku anggap aku la adik.. last2 dajah 2 dapat adik..
kacau daun betul adik aku ni.. kalu tak aku dah jadi anak bongsu..hihihi..
aku ni harap ke anak ke-2..manjanya macam anak TUNGGAL..
manja2 aku pon, blh blajar jauh..berdikari dari form1..hahaha..

urmm..nama ayah aku ABDUL RAZAK b. ABDUL MAJID..kacak bergaya..dialah HEROKU..
muka aku boleh dikatakan SEBIJIK muka ayah aku..macm fotostat..hahaah..
adik beradik yang lain ikut mama..tu yang CHANTEK n HENSEM..
kalu p mana2 mesti orang kataa.. "ni memang anak ayah. muka sebijik''..
cisss..kata gtu. tp best muka sama ayah..muka bulat n putih..haha..
urm..nama mama aku lak KU UMI KALSOM bt KU AZIZ..
kalu tak aku pon ada 'KU'..disebabkan ayah aku tak de 'KU'..
jadi kami adik bradik tak de gak la..kalu tak nama aku mesti KU NURUL FATIN..haha..

aku sekolah rendah kat SK LANGKASUKA..zaman skolah rendah mmg BEST..
mane taknya, ada ramai kawan2 yang sangat BEST..
masa dajah 6 aku dapat 5A..so aku dapt tawaran g skolah asrama..
aku skolah men kat SMK SULTANAH ASMA..kenal tak??
agak popular..skolah harian terbaik kat kedah..
sekarang skolah tu jadi sekolah KLUSTER n Sek. Berprestasi Tinggi (SBT)..
huhuhu rndu gila zaman skolah menn..rasa kalu ada mesin masa doremon..
aku nak trun jadi dak skolah balik..hihihihihihi...

lepas SPM aku dpt tawaran MATRIK..yang bestnya dpt kat N9..
mak ai.. jauhh.. aku time tu dok fkir nak p ke tak..muka toya je masa dpt tau..
kena CERAMAH ngan mama terchenta..aku pon relakan diri p N9..haha..
alhamdulillah..aku boleh survive kat sana..kawan2 matrik mmg TERBAIK..
aku kat sana dekat 2 bln lbh, dapat MAKTAB..yeyeyeyeye..aku bersorak gumbira..
mmg aku nak masuk maktab GILA2..hari tu gak aku suruh ayah aku mai amik aku kat N9..
tapi mmg sedih laa..terpaksa berpisah ngan kawan2..F1P1..sedih gila..
tapi demi maktab..aku terpaksa berpisah..cewahhh...
n sekarang aku ada d IPG Kampus Dato' Razali Ismail, K.Terengganu..
sedang mengharungi liku2 untuk bergelar GURU..hadoii...
bukan senang nak jadi CIKGU..5 tahun stengah kat sini..pakai TUA gitu la..haha..

urmmm..aku rasa smpai sini dulu kot..idea dah tak dak nak nulis..
perut pon dan bunyi 'KRUK', 'KRUK'..laparrr..
nnty ada masa aku cite lagi....bubbye~

No comments:

Post a Comment