CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 18

B.I.G dOnE~

alhamdulillah..syukur..hureeeyy~
BIG a.k.a Bina Insan Guru a.k.a Bina Insan Gemuk..
bagi unit PISMP Pemulihan Khas untuk sem 3 dah siap..haha..
BIG kali ni pasai khidmat masyarakat..
kami buat kat Rumah Tunas Harapan Darul Hilmi..
kat Seberang Takir..

best la ativiti kami kat sana..
semua berjalan dengan lancar..dari pagi sampai petang..
anak2 yatim kat sana pon bagi kerjasama..
bila aku tengok anak2 yatim tu, aku tringat adik aku kat hostel..
pandai ke adik aku jaga diri kat hostel??
lainnya kami masih ada parents kat rumah..
kalaulah mama atau ayah tak de..
macam mana la hidup kami adik baradik..
tak sanggup aku nak hadapi semua ni..
aku doakan mama dan ayah panjang umur...


ni la mama dan ayah aku..sayang mereka sangat..

masa kat sana aku meluat kat seseorang..
aku tatau nama dia..
tapi dia tu JKKK kampung..haha..
mulut dia agak berapi macam naga..hahah

kat sana anak2 yatim tu tinggal dalam konsep keluarga..
ada 4 rumah..
satu rumah ada seorang ibu dan ayah..
then ada seorang penjaga tu ada anak kembar..
anak dia sangat comell..
geram aku tengok..kembar laki perempuan..
tetiba rasa nak anak.........sedara cepat2..hahaha..

ni gambar lelaki..abang..
abang ni tak nak kat orang sangat..
dok merap mak die jer..


ni lak gambar si adik..girl..
comel kan..adik dia mau sikit kat orang..



ni gambar aku bersama si adik..comel kan? hihi

kat rumah tu anak yatim ada dalam 20 orang..
campur laki perempuan..sekolah rendah n menengah..
paling muda darjah 1 dan paling tua tingkatan5..
aku sempat bergambar ngan dak darjah satu tu..
kesian aku tengok dia..huhu..
oleh itu, kite yang masih ada parents..
sayangi mereka selagi mereka ada..
jangan menyesal kemudian hari..
ni gambar aku ngan dak darjah1 tu..



setiap hari amalkanlah..
bacakan Al-Fatihah sebanyak 3 kali..
pertama- niatkan kepada Nabi Muhammad S.A.W..
kedua- niatkan kepada kedua ibu bapa kita..
ketiga- niatkan untuk kebaikan kita seharian..
ni aku dapat dari slot pengucapan awam..
oleh penceramah jemputan..
so same2lah kita amalkan...

No comments:

Post a Comment