CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 23

aKu sAnGat sAyaNg cHaq..

assalamualaikum semua..
korang semua tau tak ape tu CHAQ??
chaq tu gelaran bagi datuk la..
aku ada sorang je lagi datuk..aku panggil CHAQ..
aku sangat MENGADA MANJA dengan dia..
boleh kata CUCU paling MANJA..
chaq ni datuk sebelah mama aku..
aku sangat SAYANG dia..

hari minggu hari tu aku balik KELANTAN KEDAH..
saje aku balik..asa nak tenangkan fikiran..
peh tu malam sabtu bersamaan 21.04 aku nek bas balik GANU..
mase sebelum aku g SHAHAB PERDANA a.k.a terminal bas..
aku sempat la salam n cium pipi tok n chaq aku..
tatau nape kali ni aku SEBAK sangat...
peh tu CHAQ asyik tanya bila lagi balik..
aku cakap cuti sem bulan 5 aku balik..
dia SENYUM...

setibanya aku kat Terminal Ganu..
aku call En. Kekasih..gitau da sampai..
nak call ayah awal sangat..takut ganggu ayah tidoq..
tapi pas aku letak fon En. Kekasih, aku pon terus call ayah..
mase cakap aku dengar suara ayah segar jer..
aku terpikir, ayah aku ni tak tidur ke..
peh tu ayah cakap..
"Ayah kat HOSPITAL ni"..
glup..aku tergamam..HOSPITAL??
mama ke sakit..
sebab masa kat umah, mama memang tak sihat...
aku mula cemas..aku tanya knapa..
ayah kata..
" Akak sabar ye..doa banyak2..CHAQ STROKE!"
ya-Allah..aku sangat terkejut..
terus air mata aku mengalir..aku takut...aku taknak benda buruk jadi...
aku tanya ayah macam2..then ayah cite la semua...

ya-Allah..aku sangat SEDIH..chaq aku sakit..
time aku tak de kat umah..TIME AKU DOK JAUH...
hari tu masa die operate, aku yang jaga...
aku nak BALIK!! nak tengok chaq..
huhuhu..minggu ni tak buleh balik..ada exam..
peh tu sebuk ngan exam semester..
aku leh balik 25.5 ni je..waaa...

Ya-Allah..sembuhkanlah CHAQ aku..
pulihkan kesihatannya...
bagi la peluang aku balas semua jasa dia...
masih teringat2 zaman kanak2..
bila dia balik je dari berniaga, macam2 dia beli untuk aku...
TORA, DING DANG, JOJO..macam2 la..
masa dia p Mekkah, aku nangis giler2..
ya-Allah, aku sangat sayang chaq aku..
pulihkan chaq aku..
huhuhu..

chaq..tunggu FATIN balik yer..
fatin nak teman chaq...
nak peluk cium chaq lagi...
tunggu fatin tau..huhuhuhuhuhu..
cucumu sangat menyayangimu!!

ni la chaq aku bersama isteri tercinta a.k.a tok aku..
SAYANG tok n chaq sangat!!

No comments:

Post a Comment