CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 31

t.E.m.P.e....

allops!
hari ni aku nak tulis sal makanan kegemaran aku..
cube teka apa makanan kegemaran aku??
salah satu makanan kegemaran aku adalahh..
jeng..jeng..jeng..
SAMBAL TEMPE..
kalu ada sambal tempe, tak da lauk lain pon tak pe..
aku mula kenal tempe masa kat matrik..
boleh kata tiap2 hari aku beli nasi putih + sambal tempe..
sambal tempe kat kafe Blok C Matrik N9 memang meletop!!
tapi kat maktab jarang ada tempe..hukhuk..
urm..kat rumah aku tak penah ada tempe..
mak aku pon tak penah masak tempe..
tapi..kemarin aku ikot ayah aku g pasar tani..
aku nampak tempe..aku pon suruh die beli..beli dua..tamaknya..haha..
then tadi aku pon dengan semangatnya offer nak masak..
konon nak bagi mama rehat..
aku pon masak sambal tempe..
tapi ada la masakan lain..juz tempe la paling aku semangat nak masak..
bila dah siap masak aku pon amik gambar..tengok la kat bawah..
masa makan tengah hari, semua kalut ambil sambal tempe tu..
termasuklah aku..
kejap je licin..mak aku pon kagumm..
rupa sambal tempe aku masak sangat sedap..haha
yang bestnya mama leh kata gini..
"nampaknya kakak dah leh cari calon orang johor la,
orang johor slalu makan tempe"..
tapi sapalah orang JOHOR yang nak aku??
hukhukhuk...
esok aku nak buat sambal tempe lagi..tadi dah beli stok tempe...
yummy...
so, esok sape2 nak rasa mai la rumah aku..hahak~



ni la sambal tempenya..
nampak memang tak menarikk..tapi sedapp..hihi

No comments:

Post a Comment